Den Matek s Extra slevou 20% na vybrané produkty. Zobrazit více.

Z testování
Ambasadoři Kilpi Racing TEAMu
Novinky z Kilpi

Expedice Kilpi 2015 Argentina - Bolivie - Chile

24. 4 .2014   4 minuty čtení
Expedice Kilpi 2015 s naším ambasadorem Chosé překonala všechny nástrahy a my vám přinášíme výběr toho nejdůležitějšího, co...

To, že Kilpi není jen tuctová značka, je již dávno všem jasné. A že naše oblečení testujeme ve skutečně drsných podmínkách, o tom jsme vás již také přesvědčili. Ale o expedicích Kilpi jsme ještě mnoho neřekli. Ne proto, že by se jednalo o něco tajného :-) , ale s takovou expedicí je hodně starostí a práce a především příprav. Pak se na expedici vyrazí a než se nadějete, jste zpátky a doma. Tím ale práce nekončí a vás čeká nekonečné třídění fotografií, sepisování zážitků, příprava besed a přednášek.

A právě před několika dny jedna taková expedice skončila a naši ambasadoři, pod vedením zkušeného outdoorového nadšence, lyžaře, horolezce a alpinisty Chosého, se ve zdraví a s dobrou náladou vrátili do České republiky. Expedice se také zúčastnil Josef Albrech - dramaturg České televize, žurnalista a cestovatel.

Expedice Kilpi 2015 byla expedicí Jižní Amerikou. Během své cesty projeli naši ambasadoři Argentinu, Chile, Bolívii, Paraquay a Brazílii. Společnost jim pochopitelně dělalo naše oblečení, které díky této expedici mohli otestovat skutečně naplno. Jak se ukázalo, Kilpi kvalitní oblečení umí, a vydrží i nástrahy džungle, velehor, mrazu, větru i deštivého počasí. Vybavení Kilpi se stalo na cestě naším věrným společníkem, na kterého je spolehnutí. A cesta to byla dlouhá a mnohdy i velmi náročná. Ostatně to potvrzuje sám Chosé svým stručným přehledem cesty...

Na expedici jsme vyrazili z Ostravy na začátku března a vrátili se na jeho konci. Tak jak je naším zvykem, odjížděli jsme vlakem. Já osobně mám tohle cestování rád. Vyrazili jsme tedy vlakem do Vídně a odtud jsme již letěli do Istanbulu, kde jsme přespali, a v sedm ráno jsme odlétali do Buenos Aires. Po 28 hodinách jsme konečně přistáli a hned v sedm ráno nás čekal další přesun, tentokrát již po zemi, do hlavního města provincie Salto – Salta na severozápadě Argentiny. Zde, v osmém největším městě Argentiny, jsme nakoupili jídlo a plynové bomby na vaření a vyrazili do městečka San Antonio de los Corbes v nadmořské výšce 3800 m n. m., kde jsme se aklimatizovali výšlapem na lehce vzdálený vrchol nad městem ve výšce 4200 m n. m., a připravovali se na cestu terénním autem.

V pět hodin ráno následujícího dne již vyrážíme na tři hodiny vzdálené místo ve výšce 5000 m n. m., odkud nás čeká téměř 11 hodin pochodu s batohem vážícím 25 kilo. Neskutečná dřina.

Druhý den si to vynahrazujeme jen výšlapem nalehko (s batohem 5-8 kg). Tedy jen výšlapem... zní to hezky, ale ve skutečnosti to znamená osm hodin pochodu, z toho poslední tři hodiny ve sněhu a na ledu. Vrchol Nevado Queva s výškou 6169 m n. m., ale stojí za to. Pak už jen pět hodin dolů do base campu a druhý den návrat do Santa Rosa de los Pastos Grandes a odtud stopem s přespáním až do Salty, kde si dáváme oddech a navštěvujeme muzea a památky.

Po načerpání sil odjíždíme přes nejsušší poušť Atacama do Iquique, města ležícího na pobřeží Pacifiku západně od pouště Atacama a planiny Pampa del Tamarugal. Zde trávíme dva dny a poté vyrážíme do Bolivie Oruro a Potosí, druhého nejvýše položeného velkoměsta světa.
Za dva dny již míříme na největší solnou pláň světa Uyuni a poté do San Salvador de Jujuy a následující den do Salta – Formosa – Asuncion Paraguy. Přesouváme se do Brazilie Foz do Iguazu za překrásnými vodopády.

Když za pár dní odjíždíme z Buenos Aires a míříme domů, nedokážeme se shodnout na tom, jestli se víc těšíme domů, nebo se nám odsud nechce. Tak jako tak jsme si ten necelý měsíc na cestách užili, a to i díky perfektnímu a funkčnímu oblečení Kilpi. Takový zápřah, jaký si užilo s námi, ještě při testování nemělo. O to víc jsme rádi, že vydrželo všechny zkoušky a na další expedici již budeme přesně vědět, po čem sáhnout a co očekávat.

Pokud vás Expedice Kilpi 2015 zaujala, navštivte 27. 5. přednášku v Ostravě v Klubu Atlatik.