Ambasador Kilpi Racing TEAMu Milan Damek se v květnu zúčastnil MTB závodu Andalucía Bike Race a přináší Vám tento report za závodu:
Velkou výzvou v tomto roce pro mne byl etapový závod Andalucía Bike Race. Účast na etapovém závodě se díky Mtbs.cz podařilo zajistit a já se mohl připravovat na tento závod. V aktuální situaci nic jednoduchého, ale šel jsem za svým cílem. Byla řada překážek v podobě např. covidu, ale hlavním problémem byl parťák. Jobr se stále necítil fit po operaci kolene na šest dnů závodní intenzity. Tak jsem musel hledat adekvátni náhradu. Kontaktoval jsem pár jezdců. Snažil jsem zvolit jezdce, s kterým by jsme si měli sednout.
Nejlepší volbou byl několikanásobný mistr Islandu Ingvar Omarsson. Náš největší rival ze závodu Glacier 360 v roce 2019, ale potkali jsme se třeba i na BeMC v Belgii. Ingvar dlouho neváhal a řekl, že jde do toho. Což bylo super. Naplánoval si let z Islandu letadlem. Já si naplánoval cestu autem a vše se nezadržitelně blížilo. Čas plynul jako voda, mnohdy jsem nevěděl co dříve. Kombinace zaměstnání, tréninků a zařizování organizačních věci bylo časově velmi náročné. Důležité přitom bylo také nezapomínat na kvalitní regeneraci a odpočinek.
První předzavodní fází bylo připravit materiál na takto náročný závod. Pro letošní rok jsem měl řadu novinek. Kolo ROCKRIDER XC 900 se vylepšilo o zapletená kola KASTAR K27 s multifunkční vložkou INTYRE. Pláště CST jsem volil své oblíbené vzorky PATROL EPS 2,25 vpředu a vzadu Jack Rabbit II PRO 2,25. Dresy od Kilpi jsem zvolil do vysokých teplot v bílé barvě, konkrétně modely VENETO-M a kalhoty MURIA-M. Vzhledem k očekávaným profilům etap jsem zvolil převodník 36T. Pak už zbývalo jen podpořit naše zdravotnictví PCR testem a hurá na cestu.
Cesta do prvního etapového města byla necelých 2900km, což bylo autem více jak 30 hodin jízdy. Naštěstí jsem měl k dispozici auto od svého partnera Kilpi a mohl jsem vše pohodlně zabalit do velké dodávky. Při cestě si natáhnout nohy a pod. Za Barcelonou jsme dali pauzu a já si šel vytočit nohy. Celkem příjemné zpestření takhle dlouhé cesty.
Ráno jsme dojeli do prvního etapového města Jaén a já se vydal na projížďku po okolních kopcích. Našel jsem zde řadu pěkných trailů, po kterých pak vedl i závod. Byl to dobrý teplotní šok, zdejší teploty byly nad 30 stupňů. Naštěstí jsme jezdili do vyšších nadmořských výšek. Já byl na tréninku a rodiče přivezli z letiště mého parťáka Ingvara, pro něj to byl ještě větší šok. Island je země ledu a tady byly opravdu horko.
Den před startem jedeme společně na prohlédnutí trasy prologu, která byla plná krásných singlů. Bylo jasné, že to nebude nic jednoduchého. Délka 27 km a necelých 1000 metrů převýšení. Odpoledne nás čekala registrace a povinné testování antigenním testem. Vše proběhlo OK a nezbývalo nic jiného než připevnit na řídítka startovní číslo 27 a těšit se na start závodu.
"