Ambasadoři Kilpi Racing TEAMu

V Alpách mezi pevnostmi i na ledovci

31. 8 .2018   3 minuty čtení
Pětidenní závod UCI S2 je hodně náročný jak po technické, tak fyzické stránce. Start je ve výšce okolo...

"

V červenci jsem měl v plánu absolvovat dva etapové závody v Alpách. Nejprve jsem tedy zamířil na jubilejní 30. ročník Trans Maurienne Vanoise do Francie, který se odehrával v okolí lyžařského střediska Val Cenis, nedaleko od italské a francouzské hranice.

Tenhle pětidenní závod UCI S2 je hodně náročný jak po technické, tak fyzické stránce. Start je ve výšce okolo 1 400 metrů nad mořem a v etapách se jezdí až do výšky přes 2 600 metrů. Etapy jsou na první pohled krátké, ale převýšení a technická náročnost zdejších tratí zajistí vždy kvalitní zážitky. Dlouhá stoupání s převýšením okolo tisíce metrů, které u nás v Čechách jen tak nenatrénujete, jsou tady běžným výjezdem.

Sjezdy jsou místy až endurového charakteru. A stojí za to… Ne vše se dá sjet na kole, ale to k pořádnému ježdění prostě někdy patří. Nádhernou kulisu závodu násobí projíždění horských vesniček a vojenských pevností.

Sám jsem se přesvědčil o krásách a záludnostech těchto terénů již před závodem. Z pádu ve vysoké rychlosti jsem naštěstí vyvázl jen s drobnými odřeninami a naraženinami. Tento pád mě ale částečně ovlivnil i v prvních etapách, kdy jsem si nevěřil v technických sjezdech a zbytečně jsem ztrácel. Jako vždycky jsem se snažil do toho dávat maximum, postupně jsem se tedy zlepšoval. V předposlední etapě jsem jel velmi slušně a závodění mě bavilo, jenže po neopravitelném technickém problému jsem musel ze závodu odstoupit. Bohužel… Místo závěrečné etapy jsme se vydali na rodinný výlet po okolních kopcích a užívali si nádherného slunečného dne. Následně jsme se přesunuli do Livigna, kde jsem se potkal s týmovými kolegy ze Sardinie, trénoval jsem a nabíral síly na další závod.

Pořádně jsem pojezdil na trailech v okolí Livigna, nemohl jsem si nechat ujít také legendární Passo dello Stelvio. Tam, kde silničáři končí, teprve začínala makačka až pod ledovec na Pirovano do nadmořské výšky 3 000 metrů. Pak sjezd přes sedlo Umbria, ne však po asfaltu jako silničáři, nýbrž po „dynamite trails“, vojenských cestách a stezkách z první světové války. Až k přehradním jezerům na Cancano.

Následoval přesun do Rakouska, kde se konal další etapový závod Ischgl Ironbike Festival (UCI S2). Třídenní etapový podnik odstartoval večerním závodem do vrchu. Start při západu slunce a dojezd za tmy po osvětlené sjezdovce, to je úžasná atmosféra, ale zároveň i neskutečná dřina. Sice to bylo jen 7,4 kilometrů po asfaltu, ale 904 výškových metrů! Cíl byl u stylové restaurace Alpenhaus, ve které jsme měli zajištěnou večeři. Poté jsme lanovkou sjeli zpátky do Ischglu.

Den třetí, to byla královská etapa. Ironbike Ischgl Marathon (75 kilometrů a převýšení 3 500 metrů). Už jen parametry mluví za všechno. První půlka závodu byla velmi rychlá, druhá se nesla ve stylu: jedna stojka nahoru, pak dlouhý sjezd dolů. A tak pořád dokola. Přejíždělo se do Švýcarska a zpátky. Zde se už jezdilo místními traily. Když jsem viděl značku, že do cíle zbývá pět kilometrů, už jsem necítil ruce. Následoval nádherný sjezdík, který vyžadoval stoprocentní koncentraci. A byl zakončený průjezdem podzemních garáží v Ischglu, a hurá, cíl je tady! V maratonu to bylo 29. místo a v celkové klasifikaci 31. příčka.

 V neděli jsem využil místní „Silvretta Card“ a pomáhal jsem si na kopce lanovkami. Pořádně jsem se si to užíval a nechápal jsem, jak jsem ty stojky podél lanovek při závodě mohl vyjet. Únava byla značná, ale zdejší krásné výhledy a traily, to byla jasná výzva.

"

Mohlo by vás také zajímat
Praha - Dachstein – Praha
Z testování Ambasadoři Kilpi Racing TEAMu
Praha - Dachstein – Praha
14. 8 .2018   2 minuty čtení
Sportovní brýle Kilpi
Rady a tipy Jak vybrat Jak se vybavit
Sportovní brýle Kilpi
10. 8 .2018   3 minuty čtení
Krkonošská 50
Z testování Ambasadoři Kilpi Racing TEAMu
Krkonošská 50
8. 8 .2018   1 minuta čtení

Abyste věděli o slevách a novinkách jako první!

Zobrazit vzorový newsletter Přihlásit se