Z testování
Novinky z Kilpi

Bolest v Alpách a fajné Beskydy

3. 5 .2018   4 minuty čtení
"V týdnu po belgickém etapáku BeMC jsem měl velmi nabitý program, vydal jsem se i na Sardinii. Na...

V týdnu po belgickém etapáku BeMC jsem měl velmi nabitý program, čekalo mě ve škole několik zkoušek a zápočtů. Potom jsem se vydal na Sardinii. Na závody, ale i na tréninky. A bylo to tam super. Počasí přálo, užil jsem si i moře.

Další neděli jsem startoval v závodě point to point, hned od začátku jsem se cítil velmi dobře. Bohužel již v prvním stoupání přišly technické problémy, prasknul mi drát. Rychle jsem ho omotal kolem jednoho dobrého, ať to nejde do řazení, a vrátil jsem se na čelo závodu. Tahle situace se ještě dvakrát opakovala, potom jsem se i tak ve vedení osamostatnil.

Velmi pěkná a technická trať má jednu velkou slabinu – je špatně značená. Takže jsem musel zpomalit a počkat na skupinu za sebou, kde byl týmový kolega Rino Cabras. Společně jsme spolupracovali. Těsně před cílem jsem mu trochu poodjel a nakonec jsem to vyhrál. Zbylé dny jsem piloval techniku na místních trailech, parťákem mi byl Alberto Olla. Pak následoval návrat domů, hned druhý den ráno mě čekal zápočet. Celkem krutý návrat do reality.

Na republice jsem neměl den

V sobotu mě čekal republikový šampionát v XCM. A musím uznat, že to nebyl můj den. Trápil jsem se. Nohy se rozjely až za půlkou závodu. Navíc mi prasknul ráfek, kvůli tomu začalo ucházet zadní kolo. Ze začátku to spravila bombička, jenže potom už jsem musel začít dofukovat. Na občerstvovačce jsem si vyměnil kolo, snažil jsem se s výsledkem ještě něco udělat. Nakonec z toho bylo 23. místo, nic extra, ale mistrák se prostě nevzdává.

Dalším závodem byl dvacátý ročník Alpen Tour Trophy. Největší dobrodružství už bylo jenom se do Schladmingu dostat, rozbilo se mi auto, takže jsme jeli devatenáct hodin. Ale i pak jsem si to „užil.“ Dá se říct, že je to čtyřdenní festival bolesti. První etapa „Dachstein“ je označována za královskou. Měří sedmdesát kilometrů, převýšení je 3 100 výškových metrů. Což mluví za všechno… Bral jsem 26. místo.

Následovala etapa „Giglach See“, rovněž náročná (61 km s 2 800 výškovými metry). V cíli z toho bylo 29. místo. Třetí byla na programu etapa „Hauser Kaibling“ (53 km a s převýšením 2 300 metrů). V mém podání to byl nejlepší výkon, protože jsem se držel ve velmi silné skupině. A skončil jsem 26. Následovala časovka, která mi vůbec nesedla. Takže jsem celkově v rámci Alpen Tour obsadil 28. místo a získal jsem sedm 7 UCI bodů.

Focení s Kilpi Racing Teamem se povedlo

Další týden jsem byl od pátku do neděle společně s Kilpi Racing Team fotit v rakouském Nassfeldu, tréninku jsem moc nedal, ale zato jsem poznal skvělou partu lidí a odpočinul jsem si na horách. Myslím, že povedené fotky mluví za vše.

V úterý před bikemaratonem Drásal přiletěl ze Sardinie Alberto Olla, připravovali jsme se na něj spolu. Startovalo se už v půl osmý, což není nic pro mě, museli jsme z domu vyrážet v pět. Snažil jsem se držet v první skupině, jenže na konci prvního sjezdu na široké cestě přišla chvíle nepozornosti a následoval pád. Z vlastní blbosti… Ten mě vyřadil z vedoucí skupiny a začala pro mě sólo jízda. Neměl jsem větší krizi, ale dopředu už jsem se i kvůli větru nedostal a bylo z toho jedenácté místo. V kategorii UCI jsem byl desátý a připsal jsem si 32 bodů do rankingu XCM Series a možnost startu na MS v XCM. Alberto v barvách Kilpi Racing Team obsadil 32. místo a 16. příčku v Elite.

Beskydy jsou fajné

Hned v neděli jsme s Albertem úřadovali v Beskydech na trailech, testovali jsme produkty Kilpi. Místní kopce nás dokázaly zahřát i v regeneračním tempu. Dojeli jsme až na vrchol Lysé hory, celkově jsme si ten den užili, byly to krásné výšlapy i sjezdy. Pořád vyžadovaly plnou koncentraci. Den vyšel na jedničku.

Další den jsme si projeli traily v Poodří a pak už jen zabalili kolo a byl srandy konec. Alberto odletěl domů a já se vrátil trénovat do Beskyd. Při večerním tréninku na Lysé potkávám nějakého „střeleného“ běžce s velkým báglem. Kdo jiný by to mohl být než Tomáš Matera, další člen Kilpi Racing Teamu. Prohodíme pár slov a každý se vydáváme na vrchol jinou cestou.

Nahoře je krásný západ slunce. Já přijíždím, Tomáš zrovna startuje. Opravdu nádhera. Prostě to tady máme v těch Beskydech fajné a pěkné.