Z testování
Ambasadoři Kilpi Racing TEAMu

Red Bull Éléments na vlastní kůži

26. 9 .2018   3 minuty čtení

Ve středu po poledni vyrážíme z Ostravy. Cestou v Praze nabíráme ještě Martina s Adamem a pokračujeme přes Německo a Švýcarsko až k jezeru Annecy ve francouzském departementu Horní Savojsko. Na východ slunce zastavujeme na vyhlídce Saleve nad Ženevou a ráno dorážíme k našemu zbytku v Doussard. Rychlá snídaně, pobalit věci a hurá na první trénink na trať. Zázemí závodu je v městečku Talloires na břehu jezera Annecy, kde se k nám přidává další český tým a společně vyjíždíme k horské chatě Chalet de l’Aulp, u které se protínají závodní trasy běžců, cyklistů i paraglidistů.

Nejprve uděláme pár společných týmových fotek a pak se každý z nás vydává trénovat na svou trať. Tom trénuje přistání na malém kopečku hned u chaty, následně se na křídle snáší k Talloires a prochází si zbytek disciplíny. Martin zamíří na vrchol La Tournette, kde probíhá předávka běžce s paraglidistou, Dominik piluje techniku sjezdu na bikové trati a Kuba jde okusit teplotu vody v jezeře. Odpoledne ještě stíháme absolvovat prezentačku a v pátek už ladíme poslední detaily, účastníme se závodního brífinku, večeře a brzy uléháme.

Ráno nejdřív vstává paraglidista Tom, jehož čeká dvouhodinová cesta pěšky z Chalet de l’Aulp na vrchol La Tournette, poté běžec Martin s plavcem Kubou, který závod v 9:00 zahajuje, a nakonec biker Dominik, který má do svého startu ještě spoustu času.

První disciplínou je plavání v jezeře Annecy. Plavou se dva 750 m dlouhé okruhy, po každém z nich je 400metrový přeběh a závěrečný 1 500 m dlouhý okruh a předávka běžci. V prvním okruhu se drží Kuba v čelní skupince, ve zbývajících mu dva plavci trochu uplavou, ale i tak předává štafetu na skvělém třetím místě se ztrátou 5 minut na čelo.

Štafety se ujímá Martin, který má za úkol vyběhnout od jezera na vrchol La Tournette – to znamená převýšení skoro 2 000 m na 11 km, takže prakticky stále do kopce. I přes problémy s kotníkem podává Martin statečný výkon a na vrcholu předává Tomovi na nějakém 10. místě.

První část paraglidového úseku vede po via ferrata pod vrchol La Tournette, odkud se poprvé startuje a přistává o kilometr níž u chaty Chalet de l’Aulp. Následuje kratší výběh s padákem nad chatu, druhý start s přistáním na „přistávačce“ v Perroix, 2kilometrový výběh s převýšením 400 m a další poslední start s přistáním na pontonu na jezeře. Přeběhy a samotné lety se celkem daří, první a druhý start se povede až napodruhé a závěrečné přistání Tomovi o metr nevychází, a tak končí ve vodě. Padák naštěstí doletěl až na molo, takže zdržení nebylo takové, a pod bránou Red Bull Tom plácá Dominika a vysílá ho na 7. místě na poslední úsek.

Biková trasa vede opět k chatě Chalet de l’Aulp, měří 21 km s převýšením 1 500 m, kromě prudkých výjezdů a sjezdů obsahuje i mnoho pasáží, kde se kolo tlačí. Dominik od začátku nasazuje ostré tempo, postupně dotahuje své soupeře a po necelých dvou hodinách na trati přiváží štafetu KILPI RACING TEAMu do cíle na celkovém 5. místě.

K bedně to zas tak daleko nebylo, ale s výsledkem jsme spokojeni a alespoň máme motivaci to za dva roky posunout ještě výš. Skvěle se dařilo i dalším českým týmům: 2. místo obsadil ČEZ Group a na 3. místě skončil Ideacollection-PureCoco. Večer bylo na programu slavnostní vyhlášení, večeře a afterparty. V neděli ráno už opět balíme a vyrážíme na 15hodinovou cestu domů.